Перейти до основного вмісту

Російські ЗМІ активно поширюють фейк Безсонова про УР-77 та великі втрати в ЗСУ

Північні сусіди смакують.
Источник

Примітка редакції. Републікуємо черговий фактчекінговий матеріал наших партнерів з InformNapalm про те, як працює російська пропаганда.

Учора, 16 липня, російські ЗМІ почали активно тиражувати фейк, який у ході брифінгу вкинув спікер терористичної організації «ДНР» Данило Безсонов (має характерний позивний «Гудвін»). Він заявив, що нібито 11 липня в районі м. Докучаєвська (підконтрольна бойовикам територія) бійці 35-ї бригади ЗСУ спробували застосувати установку розмінування УР-77 і запустили інженерний снаряд по цивільних об’єктах. Також Безсонов зазначив, що невдалий пуск нібито призвів до загибелі 3 військовослужбовців ЗСУ, а ще 11 — отримали поранення і опіки. InformNapalm розібрав цей фейк на складові, вивчив зведені дані ООС про втрати за цей період, зв’язався з морпіхотинцями 35-ї бригади ЗСУ, щоб перевірити інформацію, і пояснив у цій статті, чому терорист Безсонов так відверто збрехав.

Як російські ЗМІ тиражують фейк Безсонова

Учора із самого ранку російські ЗМІ, починаючи від ТРК МО РФ «Звєзда» і закінчуючи інформаційними порталами та газетами, почали активно розповсюджувати фейк Безсонова.

"

Волонтери InformNapalm одразу розпізнали, що вкид бойовика-пропагандиста Безсонова має всі ознаки незграбної інформаційно-психологічної операції, спрямованої на виправлення його власної помилки. Бо саме він 8 липня о 23:35 поширював у своєму Telegram-каналі відео, яке наступного дня було використане як доказ російської військової агресії та порушення норм міжнародного гуманітарного права проти українських громадян і військових.

"

Нагадаємо, що 9 липня на основі цього відео та дописів зі сторінки 24-ї бригади ЗСУ, міжнародна волонтерська спільнота InformNapalm опублікувала фактчекінговий матеріал про те, як російські гібридні терористичні війська використовують станції розмінування УР-77 та УР-83П не за прямим призначенням, а, нехтуючи життями мирних жителів, намагаються вразити будівлі та позиції українських військ.

11 липня в огляді у виданні «Тиждень» ми зазначили, що бойовики не просто застосували станцію УР-83П «Змій Горинич» безпосередньо із житлових вулиць населеного пункту Олександрівка, а ще й зафільмували це та розмістили відео в інтернеті. Спочатку вони, напевно, вважали це непоганим пропагандистським прийомом для залякування, проте на практиці вийшло навпаки. Після публікації цих матеріалів, які вийшли на InformNapalm п’ятьма мовами й отримали резонанс у ЗМІ, деякі бойовики злякалися наслідків і стали видаляти свої пропагандистські відео з каналів на YouTube. Але ролики вже були збережені, а злочин задокументований.

Відеофіксація злочинів бойовиків у Мар`їнці

На цьому відео бойовики зухвало зафіксували власні злочини проти цивільного населення та бійців, що боронять околиці Мар`їнки. Дане відео підтверджує, що незаконні збройні формування б`ють прямо з житлових вулиць н.п. Олександрівка, сподіваючись, що Збройні Сили України, піддавшись провокації, відкривають вогонь у відповідь, що дасть їм змогу далі поширювати свої брудні фейки. Враховуючи, що їм це не вдається, ми фіксуємо факти спеціального підриву бойовиками будівель цивільного населення тимчасово окупованих територій, які видаються за обстріли ЗС України, для дискредитації наших підрозділів. За кадром можна почути наскільки неадекватною є поведінка російських найманців, а також реакція на власні злочини, яких вже на скільки багато, що вони і не намагаються їх приховувати. Дуже сподіваємось, що ці кадри побачить в першу чергу місцеве населення, яке проживає на тимчасово окупованих територіях та зробить для себе висновки. Матеріали за даним злочином будуть надані в СЦКК. #jfo #оос #ато #донецьк #олександрівка #марьинка #донецк #александровка #война #сцкк

Publiée par 24 ОМБр імені короля Данила, прес-служба sur Lundi 8 juillet 2019

7 днів Безсонов розробляв план «реваншу»

Минув рівно тиждень і бойовик-пропагандист Безсонов, схоже, вирішив якось виправити свою провальну помилку, щоб перебити в інформаційному просторі новини про УР-77 та УР-83П. Він не вигадав нічого розумнішого, ніж просто перебрехати і, відзеркалюючи конкретні факти та докази, зробити фейковий вкид.

Щоб підтвердити, що наша теорія правильна, волонтери InformNapalm дослідили зведені дані із зони ООС за 11 липня і переконались, що втрат, про які заявив Безсонов, із боку українських військ не було.

«Упродовж доби 11 липня збройні формування Російської Федерації 24 рази порушували режим припинення вогню на Донбасі, у результаті чого 1 український військовослужбовець загинув, 2 — отримали поранення», — йшлося у повідомленнях ЗМІ тих днів.

Також волонтери InformNapalm, коли побачили хвилю у російських ЗМІ з фейками від Безсонова, вийшли на контакт з офіцером 35-ї окремої бригади морської піхоти. Він повідомив, що 11 липня взагалі пройшло в них спокійно, жодних утрат того дня не було.

Висновок

Усі ці факти свідчать, що Данило Безсонов укотре збрехав, а російські ЗМІ, не перевіряючи, підхопили та посилили цю брехню в сотні разів. Це приклад того, як діє російська пропаганда, як вона намагається викривляти або забити білим шумом достовірну інформацію про російські військові злочини на Донбасі. Ми звертаємось до українських ЗМІ та читачів із проханням допомогти розповсюдити цей фактчекінговий матеріал для того, щоб російським пропагандистам не вдалося перебити дані про використання об’єднаними російсько-терористичними військами станцій УР-77 та УР-83П у бойових цілях.

''отсканируй
и помоги редакции
Загрузка...