Перейти до основного вмісту

«П’яні, жадібні та ліниві…»: Дезінформаційна спецоперація Росії

Як завжди, не обійшлось без нестандартної офтальмології
Источник

Примітка редакції. Після масової підтримки громадянами Маршу захисників України Кремль розгорнув іще потужніший інформаційний фронт, спрямований на дискредитацію українських військовиків. І традиційно не гребує фейками, а українські ЗМІ різнопланового штибу із різних причин йому тільки допомагають у цьому. Як саме — досліджували «Тексти».

Вочевидь, російські дезінформатори вирішили по-своєму відсвяткувати можливе призначення Нестора Шуфрича головою Комітету зі свободи слова.

Ввечері 27 серпня російські медіа почали активно публікувати статті / новини з посиланням на нібито «блог» американського підполковника Robert Tracy. Він нібито у своєму «блозі» «ділився враженнями» про «лінивих», «жадібних» та «п’яних» українських військовослужбовців, які навіть не можуть зрозуміти одне одного, бо розмовляють різними мовами.

Вечір 27 серпня

Матеріал з’являється увечері 27 серпня на «Утро.ру» та в низці інших російських медіа. Буквально за декілька годин цю новину вже підхоплюють проросійські онлайн-ЗМІ, розташовані в Україні.

Одною з перших її публікує «Страна.юа». Заголовок убивчий: «Пьяные, жадные и ленивые. Американский полковник назвал украинских военных главной проблемой Яворовского учебного центра».

Ранок 28 серпня

Наступного дня вранці цю «новину» починає активно поширювати низка російських видань, зокрема з окупованих територій на кшталт «Русской весны» та «Украина.ру». А також усередині України видання медведчуківського пулу — «112 канал», NewsOne, «Українські новини», низка дрібніших онлайн-ресурсів.

День 28 серпня

Цим хвиля дезінформації не обмежується. В обід 28 серпня стає відомо про злам сайтів відомого і респектабельного видання «Новое время» та дещо радикального «Depo.ua», на яких заднім числом розміщено аналогічний матеріал. Як заявили у «Новому времени», кіберзлочинці отримали доступ та замінили матеріал, який був датований 26 серпня.

Пізніше з’являється спростування «допису» американського полковника з боку українського Міністерства оборони. Так, начальник управління зв’язків із громадськістю ЗСУ Богдан Сеник заявив у коментарі «Радіо Свобода», що цей блог — «вкид і провокація». Він додав, що раніше Robert Tracy, командир «Об’єднаної багатонаціональної групи з підготовки – Україна», позитивно оцінював співпрацю з українськими військовими.

В українських (не з холдингу Медведчука) виданнях, які самостійно поширили цю інформацію, чомусь не виникло запитань не лише до її змісту, а й до самого першоджерела.

Уважний погляд на «блог» відразу дає змогу помітити ознаки фейку.

Так, сам «блог» був створений у серпні 2019-го, при цьому деякі матеріали в ньому датовані ще початком цього року. Викликає запитання і сам контент «блогу». Крім зазначеного допису, інші пости написані від третьої особи, ніби хтось просто скопіював якісь релізи про життя американських військових.

Прямо на наших очах розгортається ціла інформаційна спецоперація як із використанням елементів фейковості, так і з застосуванням елементів кіберзлочинності. Загалом усі складові відомі. І на п’ятому році війни кожна українська редакція мала б «на нюх» відчувати російську дезінформацію, яка завжди намагається дискредитувати Україну й українців, — навіть замасковану під цитату американця, і з подвійною уважністю перевіряти достовірність інформації перед публікацією.

"

''отсканируй
и помоги редакции